sâmbătă, 1 iunie 2013

Consumul real al maşinilor, cu 25% mai mare decât în broşuri


Diferenţa între consumul real şi cel declarat de producătorii auto pentru modelele lor a devenit din ce în ce mai mare în ultimii zece ani. Un raport al ICCT (Consiliul Internaţional pentru Transport Curat) arată că în medie cu 25% este manipulat consumul real de către producători, conform autonews.com, preluat de romanialibera.ro.

În condiţiile în care reglementările privind emisiile de CO2 sunt tot mai dure, iar până în 2020 limita maximă ar urma să coboare la 95 g co2/km în UE, o altă problemă tinde să creeze condiţii mai aspre pentru producători. Conform raportului ICCT marca auto la care se regăseşte cea mai mare discordanţă între consumul real şi cel declarat oficial este BMW, cu un procent de 30%.


Alţi producători care afişează în broşurile de prezentare consumuri mai mici decât în realitate sunt Audi, cu 28%, Mercedes, cu 26%, producătorii francezi cu 16% sau Toyota cu 15% mai puţin decât în realitate. "Asta înseamnă că, de fapt, consumul real pe care îl simte orice şofer este cu circa 25% mai mare decât cel afişat în broşuri", spune Peter Mock, managing director ICCT Europa.



Raportul este bazat pe studiere a nu mai puţin de 500.000 vehicule din Europa, deţinute atât de persoane fizice, cât şi de persoane juridice. ICCT mai arată că în medie un şofer cheltuie pentru combustibil cu circa 300 euro anual în plus. Unul dintre rapoartele organizaţiei arătau că cifrele înregistrate de producători sunt obţinute de multe ori printr-o manipulare a testelor. Una dintre metodele folosite de producători este dotarea maşinilor cu un set de cauciucuri cu aderenţă foarte ridicată. De asemeni testele au loc uneori pe suprafeţe extrem de fine.



Astfel de rapoarte, care au sesizat în repetate rânduri neregulile privind stabilirea valorilor oficiale ale consumului maşinilor, ar putea produce schimbări în viitor. Organizaţia VDA, care reprezintă industria auto germană, are în vedere modificarea condiţiilor în care sunt testate modelele noi. De asemeni un proiect al Naţiunilor Unite prevede modificarea procedurilor prin care se stabileşte consumul maşinilor, acestea datând încă din anii 80'.



Parlamentul European vrea nişte schimbări în acest sens până în 2017, cu toate că diverse state membre au cerut o amânare până în 2020. Tot în 2020 emisiile de CO2 ar urma să fie reduse pe şoselele din UE până la 95 g/km pentru fiecare maşină în parte. Germania cere totuşi unele excepţii de la regulă, care ar putea avantaja producătorii.

Niciun comentariu: