joi, 7 ianuarie 2010

Mercedes-Benz W 124 - un automobil de vis si la 25 ani de la lansare

Sunt foarte putine persoane pe acest pamant care nu stiu cum arata un Mercedes-Benz W 124, sau care nu l-au condus nici macar o data… Acest model poate fi numit cu siguranta unul din cele mai de succes din istoria marcii Mercedes-Benz, unul care a fost produs intr-o sumedenie de versiuni, si care a fost propulsat de inca mai multe motoare, atat pe benzina, cat si pe motorina.

Fiind predecesorul modelului E-Class, Mercedes-Benz W 124 a fost lansat in toamna anului 1984 in orasul spaniol Sevillia, iar incepand cu acel an, W 124 a fost produs pana in anul 1997 in peste 2.555.800 exemplare. Design-ul si tehnologiile implimentate au fost preluate in mare parte de la modelul 190 predecesorul ulteriorului C-Class, cel care a fost produs incepand cu anul 1982.


Pentru o perioada de 9 ani, Mercedes-Benz W 124 si-a pastra numele, dar in anul 1993 acesta a fost redenumit in E-Class, devenind pana atunci primul automobil cu tractiune integrala 4MATIC (1985), si primul model din segmentul mijlociu cu propulsor V8, prin intermediul versiunii 500 E (1990).


Mercedes-Benz W 124 Saloon

Elaborat de Bruno Sacco, Joseph Gallitzendorfer si Peter Pfeiffer, W 124 s-a dorit a fi un model functional si practic. La exterior, toate modelele din serie aratau identic, cu exceptia bumper-ului spate, care pentru propulsoarele cu 6 cilindri dispunea de tevi duble ale sistemului de esapament, si prizelor de aer din aripile fata pentru versiunea 300 D si pentru versiunile dotate cu aer conditionat.

Pe acelasi W 124 a debutat si stergatorul inovativ al parbrizului, cel curata 86 % din suprafata parbrizului – cea mai mare suprafata de pana atunci pentru orice vehicul din lume. Comportamentul automobilului la rulare, reprezinta un alt plus al seriei W 124, deoarece aici a fost implimentata aceeasi suspensie preluata de la modelul 190, cea care deja a fost testata in conditii reale, si care absorbea denivelarile prin intermediul suspensiei independente fata, si suspensiei multi-link spate.

Versiunea Saloon a fost produsa pana in August 1995, moment pana in care au fost comercializate 2.058.777 unitati.

Mercedes-Benz W 124 Estate

Prezentarea versiunii Estate a avut loc la Salonul Auto de la Frankfurt din Septembrie 1985. Aceasta avea sa arate aproape identic cu versiunea Saloon in ceea ce priveste design-ul si tehnologiile disponibile. Pe langa modificarile din spatele modelului, acoperisul mai inalt si alte modificari minore, diferente semnificative intre cele doua modele nu erau. Totusi a fost modificat sistemul de franare si sasiul pentru ca ambele sa faca fata sarcinilor ceva mai grele.

Inginerii s-au straduit foarte mult sa obtina aceleasi standarte de siguranta ca si pentru versiunea sedan. Astfel, acestia au introdus ultimele cunostinte in materie de securitate in elaborarea partii din spate, acolo unde suprafata si amplasarea rezervorului a fost modificata, pentru a nu i se permite contactul cu suprafata carosabilului in cazul unui accident rutier.

Rudenia stransa dintre cele doua versiuni, Saloon si Estate, este demonstrata si de gama propulsoarelor cu care erau echipate. Estate-ul era dotat in total cu 8 propusloare, dintre care doar unul era putin modificat. Diesel-ul de 3.0 litri cu 6 cilindri disponibil pentru versiunea 300 TD Turbo, a fost elaborat de inginerii Mercedes-Benz si preluat de la versiunea Saloon, in comparatie cu care presiunea turbinei era ceva mai mare. Acelasi propulsor a fost preluat si de catre S-Class, pentru una din versiunile sale oferite pentru export.

Mercedes-Benz W 124 Coupe

In anul 1987, Mercedes-Benz a extins numarul versiunilor disponibile pentru W 124 cu inca una. La Salonul Auto de la Geneva, Mercedes a prezentat versiunea Coupe, una care dispunea de un ampatament micsorat cu 8.5 cm fata de sedan, pentru ai fi subliniata latura sportiva. Pentru a putea fi compensata lipsa montantilor B, Mercedes-Benz a intarit partea laterala a Coupe-ului prin bare de protectie si praguri formate dintr-un aliaj puternic.

Initial, versiunea Coupe era dotata cu doua propulsoare - 2.4 litri cu 4 cilindri, si 3.0 litri si 6 cilindri. In ceea ce priveste alte componente mecanice, Coupe-ul era identic cu versiunea Saloon. Singurele elemente ce deosebeau aceste modele (pe langa numarul usilor), erau tevile duble ale esapamentului si placa de identificare a automobilului.

Mercedes-Benz W 124 Convertible

In Septembrie 1991, Mercedes-Benz a lansat o noua versiune pentru W 124, 300CE-24 Convertible, productia caruia a inceput in anul 1992. Dupa o intrerupere de aproximativ 20 ani, in gama de modele Mercedes a revenit o decapotabila cu patru locuri din clasa medie. Aceasta versiune avea la baza versiunea Coupe, chiar daca pentru a fi adaptata ca decapotabila au fost necesare mai multe modificari. Peste 1.000 parti ale automobilului au fost modificate doar pentru a intari caroseria, printre acestea se afla si barele de protectie ce erau proiectate in doar 0.3 secunde de dupa scaunele spate in cazul unei rasturnari.

Printre detaliile tehnice ingenioase, este regasita si luneta spate cu sistem de incalzire care oferea o vizibilitate impresionanta pentru clasa sa.

Mercedes-Benz W 124 Versiuni Speciale

Pe langa versiunile enumerate mai sus, W 124 era oferit si in versiuni speciale care puteau lua forma ambulantelor, vehiculelor funebre, sau alte modificari. Noutatea era ca aceste versiuni aveau la baza caroseria versiunii Estate.

Pe langa lungimea normala a ampatamentului, era oferita si o versiune cu ampatament marit. Ba mai mult, aceasta versiune cu ampatament marit era disponibila si pentru Saloon intr-o versiune cu 6 usi, si cu o lungime de plus 80 cm fata de versiunea standart. Aceasta versiune a fost introdusa in anul 1989, iar productia acesteia a inceput in anul 1990.

Primul facelift

In cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din Septembrie 1989, Mercedes-Benz a prezentat facelift-ul pentru gama modelelor W 124. Design-erii s-au concentrat mai mult pe retusurile stilistice ale exteriorului si a interiorului. Cele mai destinctive modificari, au fost observate la partile inferioare ale moldingurilor colorate de aceasta data in nuanta caroseriei , iar la interior, confortul scaunelor a fost imbunatatit prin sustinerea ridicata a partilor laterale, care acum mentineau si mai bine conducatorul in viraje.

Pe langa retusurile stilistice, versiunile Saloon, Coupe si Estate au primit si un nou propulsor de 3.0 litri cu 6 cilindri, preluat de la modelul 300 SL-24. Insa din cauza diferitor dimensiuni, nu a fost posibila instalarea acestuia impreuna cu acelasi convertor catalitic pentru modelele 300 E-24, 400 CE-24 si 300 TE-24, din acest motiv, puterea acestuia era cu 11 cai-putere mai joasa decat propulsorul de pe SL, care dispunea de 228 cai-putere.

Mercedes-Benz W 124 500 E

Varful de gama pentru W 124 era considerata versiunea 500 E, cea care a fost prezentata la Salonul Auto de la Paris, din Octombrie 1990. Pentru prima data sub capota unui vehicul din clasa mijlocie era amplasat un propulsor V8, cu o capacitate cilindrica de 5.0 litri. Acesta dezvolta 322 cai-putere si accelera pana la 100 km/h in 5.9 secunde, iar viteza maxima a fost limitata electronic la 250 km/h, uimitor pentru acele timpuri.

Pentru ca sa devina cat mai sportiva, versiunea Mercedes-Benz 500 E a fost conceputa impreuna cu inginerii de la Porsche, cei care in paralel cu inginerii Mercedes au conceput si ba chiar au asamblat modelul. Iar pentru ca sa faca fata sarcinilor uimitoare, suspensia si sasiul a fost elaborat in totalitate de Porsche, cred ca putini au stiu despre acest lucru!

Mercedes-Benz 500 E putea fi deosebit de fratii sai prin intermediul arcurilor marite, proiectoarelor ceata integrate in bumper-ul fata, si jantelor din aliaj usor de 16 inch. In comparatie cu alte modele, garda la sol a fost micsorata cu 23 mm, iar pentru a compensa comprimarea amortizatoarelor supuse sarcinilor imense, puntea spate a fost echipata standart cu suspensie hidro-pneumatica. Productia de serie a modelului a inceput in Februarie 1991.

Un alt nume, aceeasi identitate. Al doilea facelift.

In anul 1993, seria W 124 a primit un alt nume, generat in primul rand de redenumirea celorlalte modele, care aveau sa devina C Class si S Class. In asa mod a aparut binecunoscutul noua Mercedes-Benz E Class… Noul nume era format din litera E, care era urmata de 3 cifre ce semnificau exact ca si la precedentul nume capacitatea propulsorului. Versiunile Coupe si Estate nu au primit un nume distinctiv pe motiv ca acestea puteau fi identificate cu usurinta dupa caroserie. In cazul modelelor propulsate de motoare diesel, cuvantul Diesel sau Turbodiesel era amplasat dupa cele 3 cifre.

Pe langa denumirea noua, schimbari au fost operate si la design, iar cea mai principala modificare a putut fi observata la grila radiatorului care a fost preluat de la S Class, ce presupunea semnul Mercedes-Benz amplasat pe capota. Farurile au fost si ele modificate, iar acum erau formate din sticla incolora. Au mai fost modificate marimile anvelopelor, forma capotei, si bumper-ele vopsite in culoarea caroseriei.

Aproximativ in acelasi timp, a fost lansata si versiunea E 60 AMG, cea care a devenit si nava amiral a gamei. Sub capota era pozitionat un propulsor V8 de 6.0 litri care dezvolta 375 cai-putere la 5.600 rpm. In anul 1993, diviziunea sportiva AMG s-a apucat si de modelele Coupe si Convertible, carora le-a oferit si mai multa putere prin intermediul versiunii E 36 AMG, ce livra 268 cai-putere la 5.750 rpm.

Sfarsitul productiei

In Iunie 1995, la doi ani dupa prezentarea versiunilor cu facelift, Mercedes-Benz a introdus seria W 210, succesorul seriei W 124. In asa mod, productia seriei W 124 sedan a fost sistata la scurt timp, in dependenta de versiune intre lunile Iunie si August 1995. Putin mai tarziu, pentru putin timp a continuat productia versiunilor Estate pana in anul 1996, iar ultimul model produs din seria W 124 avea sa devina versiunea Convertible, ultimul exemplar a iesit de pe portile uzinei Mercedes-Benz in anul 1997.

de Constantin Mihalachi

miercuri, 30 decembrie 2009

Siteuri cu masini second hand din Germania



Mai jos vă mai propun o listă cu site-uri de pe care puteţi să vă alegeţi maşina dorită. Sincer să fiu nici eu încă nu am reuşit să mă bag pe toate.
În ultimile două luni am procurat maşinile care mi-au fost comandate de clienţi de pe portalul http://www.autoscout24.de/ ; nu zic că nu intr pe mobile.de dar dacă şi caut ceva, încep să caut de la a doua pagină de cautări lăsând la o parte toate ţepele şi vechiturile. Vorba bătrânilor nu e bine să ţii toate ouăle într-un singur coş! De ceva vreme am descoperit şi alte pagini de pe care intenţionez chiar după anul nou să cumpăr "carul" dorit. Paginile despre care vorbesc se află chiar în lista de mai jos. Aşa că spor la cautat chilipiruri în valurile fără de margini ale internetului!:)


Cel mai bun site cu Masini second Hand din Germania .

marți, 29 decembrie 2009

ROMOTO.DE - TARG ONLINE DE MASINI SECOND HAND SI NOI DIN TOATA EUROPA!

Vă propunem spre vizionare încă un site de pe care puteţi să vă alegeţi o maşina preferată.
Aici găsiţi peste 100.000 de masini second hand si noi din toata Europa.
Deasemenea veţi găsi informaţii despre Masini, Rulote, Motociclete & ATV-uri, Camioane / TIR & Remorci / Utilaje, Yachturi / Ambarcatiuni

http://www.romoto.de/

marți, 22 decembrie 2009

Site-uri de vanzari auto din Germania

Mai jos vă dau ca pe tavă mai multe pagini de unde puteţi să vă alegeţi maşina dorită:

www.AutoScout24.de/Auto
www.autobild.de
www.mobile.de
www.autohus.de
www.mahag.de
www.ge-cars.de
www.autogenial.de

Încă odată Mare atentie la ţepe pe aceste site-uri cu maşini de vânzare din Germania. În nici un caz să nu trimiteţi banii înainte sau un avans.

Cine mai ştie site-uri să posteze la comentarii!

luni, 21 decembrie 2009

Cum aduc o maşină din Germania

Recomand pentru cei care doresc să meargă singuri în Germania după maşină, am gasit pe blogul lui George Buhnici cea mai veridică informaţie şi cele mai bune sfaturi!

99% din ce trebuie să ştii când vrei să aduci o maşină din Germania. Lectură plăcută şi baftă la cumpărături.

Partea 1

Partea 2

Partea 3

Partea 4

Partea 5

Q&A 1

Q&A 2

Sursa: http://www.buhnici.ro/

Dicţionar complet pentru www.mobile.de


Ştiu că cei mai mulţi dintre noi nu vorbesc germana. Şi mai puţini cunosc termenii tehnici auto. Aşa că vă ofer azi un glosar/dicţionar pentru termenii utilizaţi în descrierea maşinilor aflate la vânzare pe site-urile germane. Ca să ajungeţi uşor la cuvântul căutat, copiaţi-l din descriere de pe pagina cu anunţul maşinii, apoi apăsaţi tastele Ctrl + F în această pagină. În căsuţa de căutare, care se deschide apăsaţi Ctrl + V sau daţi Paste şi apoi Enter. De acum veţi şti mai mult despre maşina căutată.

(UStG): Mehrwertsteuer nicht ausgewiesen = TVA-ul nu este declarat
1.Hd: aus erster Hand = la prima mână
1/3 : 2/3: asymmetrisch geteilte Rückbank, umklappbar = bancheta spate rabatabilă fracţionat asimetric
4 WD: Allradantrieb = transmisie integrală 4×4
4×4: Allradantrieb = idem
60/40: asymmetrisch geteilte Rückbank, umklappbar = bancheta spate rabatabilă fracţionat asimetric
8f., 8-fach: 8-fach bereift, Winter- und Sommerreifen vorhanden = maşina vine cu 8 roţi, iarnă şi vară

A

A/C: Air Condition, Klimaanlage = aer condiţionat manual/la buton
AA: autom. Motorantenne = antenă motorizată
ABS: Anti-Blockier-System = ABS, sistem antiblocare roţi
Abschlepper = trailer, remorcă
abSP: Innenspiegel automatisch abblendend = oglindă cu efect heliomat automat
AC: Auto-Check-System = sistem automat de verificare
ADa: Aufstelldach = plafon detaşabil
AHK: Anhängerkupplung = cârlig de tractare
AHKA: Anhängerkupplung (abnehmbar) = cârlig de tractare detaşabil
Air.: Airbag (oft mit Zahlenangabe, z.B. 6-fach) = airbag (de obicei se precizează şi numărul lor)
Alarm: Alarmanlage = alarmă
Alc: Alcantara; Stoff mit lederähnlicher Oberfläche = piele Alcantara
Alkoven: 2 Schlafplätze über dem Fahrerhaus beim Wohnmobil = două locuri de dormit în rulotă
Altauto: = automobil considerat a fi mai vechi de zece ani, lucru care trebuie menţionat în actul de vânzare. Exportul nu este interzis.
Alu: Aluminiumfelgen = jante din aliaj de aluminiu
APS: autom. Parksystem = sistem automat de parcare
Arm: Mittelarmlehne = cotieră centrală
ASC: Anti-Slip-Control; = sistem anti alunecare a roţilor
ASC+T: Differentialsperre = idem + diferenţial blocabil
ASD: Automatisches Sperrdifferential = diferenţial auto-blocabil
ASP: Antriebs-Schlupf-Regelung = controlul patinajului în transmisie
aSp: automatisch abklappbarer Spiegel = oglindă rabatabilă automat
ASR: Antriebs-Schlupf-Regelung = controlul patinajului în transmisie
ASU: Abgas-Sonderuntersuchung = sistem de urmărire a emisiilor de noxe
AT: Außentemperaturanzeige = indicator al temperaturii exterioare
A’temp.: Außentemperaturanzeige = indicator al temperaturii exterioare
ATG: Austauschgetriebe = transmisie de schimb
ATM: Austauschmotor = motor de schimb
AU: Abgasuntersuchung = sistem de urmărire a emisiilor de noxe
Ausst.: Ausstattung = dotări
aut.: automatisch, Automatik = automat
Avant: Bezeichnung für Kombis bei Audi = modelele break de la Audi
AWD: Allradantrieb = transmisie integrală


B

BAB: Beifahrer-Airbag = airbag pentru pasager faţă
Bastlerfahrzeug = maşină de colecţie
Baurat = maşina necesită o reparaţie capitală
BC: Bordcomputer = computer de bord
Beschädigtes Fahrzeug = maşină avariată (trebuie menţionat obligatoriu şi tipul de avarie prin accident, apă, foc etc)
Bj.: Baujahr = anul de construcţie
BOSE: BOSE-Soundsystem = sistem audio BOSE
BR: Breitreifen = anvelope late
BSS: Boom Suspension System = sistem de suspensie Boom
Bullf.: Bullfänger = bullbar, bară de protecţie suplimentară

C

Caravan = denumirea break-urilor de la Opel
Cass. = casetofon
ccm: Kubikzentimeter. = capacitatea cilindrică a motorului
CD = CD Player
CDI = Diesel (Common Rail)
CDR = CD şi Radio
CDW = magazie CD
Climatronic = aer condiţionat automat
Col. Colorverglasung, getönte Scheiben = parbrize cu tentă de culoare
Coupé = maşină sport cu două locuri
CR = radiocasetofon

D

D = diesel, pe motorină
Dachrel, DR, Dachreling = bare pe plafon pentru portbagaj suplimentar
Dies = diesel
Diff = diferential
Diff.Sp = blocator diferenţial
dig = digital
DO: Doppel = dublu
DoKa, Doppelkabine = dublă cabină
Do’rollo, Doppelrollo = prelată pentru portbagaj
DSP = HiFi (Digital Sound Processor)
DTI = motor pe motorină cu injecţie directă
Durchlade = deschidere în bancheta spate (pentru schiuri)
DWA: Diebstahlwarnanlage (Alarmanlage) = alarmă
DZM: Drehzahlmesser = turometru

E

e.FH: elektrische Fensterheber = geamuri electrice
e.GSD: elektr. Glasschiebedach = trapă electrică
e.GSHD: elektr. Glasschiebehebedach = trapă electrică de sticlă
e.SSHD: elektr. Stahlschiebehebedach = trapă electrică de metal
eASP: elektr. Außenspiegel = oglindă exterioară
EBS: Elektronisch geregeltes Bremssystem = frâne controlate electric
EDS: elektr. Differentialsperre = diferenţial electric blocant
eFaltd.: elektr. Faltdach = copertină electrică
eFH: elektr. Fensterheber = geamuri electrice
eGHD: elektr. Glashubdach = plafon de sticlă acţionat electric
Einparkhilfe, ‘Parkpilot’, ‘Park Assist’, ‘Park Distance Control’ (PDC) = sistem de asistenţă la parcare
Elektrostarter = starter electric (pentru motociclete)
el.Verd.: elektr. Verdeck = prelată acţionată electric (pentru decapotabile)
eSD: elektr. Schiebedach = trapă electrică
eSi, eSitz: elektr. verstellbare Sitz(e) = scaune controlate electric
eSo: elektr. Sonnenrollo = rolou de protecţie solară pentru geamuri
ESP: elektronisches Stabilitätsprogramm = sistem de control al stabilităţii
eSp.: elektr. zu verstellende Spiegel = oglinzi electrice
eSSD, ESSD: elektr. Stahlschiebedach = trapă metalică electrică
ESV: elektr. verstellbare Sitze = scaune reglabile electric
EU-Fahrzeug = maşină cu regim fiscal UE
EU-Recht weiterhin, Re-Importe = automobil reimportat în UE
EVS: elektr. verstellbare Sitze = scaune electrice
Exportpreis, Nettopreis = preţul net
Extr, Extras = dotări suplimentare
EZ: Erstzulassung = prima înmatriculare

F

Fabrikneu = maşină nouă
Fahrbereitet = maşina este într-o stare tehnică de a putea fi condusă, este pregătită de drum
FaHa: Fahrradhalter = suport pentru bicicletă
FB: Fernbedienung = telecomandă
Finz., Finanzierung = ofertă de finanţare
FIS, Bordcomputer = computer de bord
FP, Festpreis = preţ fix, nenegociabil
FS, Führerschein = permis de conducere
FZV, Ferngesteuerte Zentralverriegelung = închidere centralizată comandată de la distanţă

G

GA, Gepäckraumabdeckung = prelată pentru portbagaj
Gar. = Garanţie
Gar’wg, GaWa, Garagenwagen = maşină ţinută în garaj
GD, Glasdach = plafon de sticlă
Gde, Glasdach, elektr. = plafon de sticlă acţionabil electric
Getriebeschaden = cutie de viteze defectă
gepfl., gepflegt = întreţinut/ă
get.Bank, geteilte Rückbank = banchetă fracţionabilă
Gg., Gang = numărul vitezelor transmisiei
GIS, Gurt-Integralsitze = scaune care conţin şi centura de siguranţă
GJ, Ganzjahresreifen = anvelope mixte
G-KAT, GKAT, geregelter Katalysator = catalizator de noxe
GPS, Navigationssystem (Global Positioning System) = sistem de poziţionare globală, GPS
GRA, Geschwindigkeitsregelungsanlage (Tempomat) = sistem de reglare a vitezei
gRÜ: geteilte Rückbank (z.B. 1/3 – 2/3) = banchetă fracţionabilă
GSD: Glasschiebedach = trapă de sticlă
GSHD: Glasschiebehebedach = trapă de sticlă
gt.Zust.: guter Zustand = stare bună
GW: Garagenwagen = maşină ţinută în garaj

H

Hagelschaden = caroserie cu urme de la ploaie cu piatră/grindină
Halbjahreswagen = maşină mai tânără de şase luni
Hardtop = plafon fix pentru decapotabile
Hd. = a câta mână, câţi proprietari a avut maşina
Hda, Hochdach = plafon înalt
Heckw./HW, Heckscheibenwischer = ştergător pentru lunetă
hi, hinten = spate
HiFi: Soundsystem/Aktivlautsprecher = sistem de sunet de înaltă fidelitate
HLS: Hecklautsprecher = difuzor spate
HO: Holzapplikationen = ornamente de lemn
Holz = lemn
HS, HSp: Heckspoiler = spoiler spate
HSN: Herstellerschlüsselnummer = codul cheii
HU: Hauptuntersuchung (TÜV) = inspecţie tehnică periodică ITP
hvst.: höhenverstellbar = reglare pe înălţime
H’wi.: Heckscheibenwischer = spălător lunetă
Hybr.: Hybrid = sistem de propulsie hibridă
Hzg.: Heizung = încălzire

I

i: Injection (Einspritzer) = injecţie
i.A: im Auftrag = sub contract
Ins: Inspektion durchgeführt = inspecţie efectuată
Inz.: Inzahlungnahme möglich = firma care vinde maşina îţi poate lua maşina veche drept avans
IR-FB: Infrarot-Fernbedienung = telecomandă cu infraroşu
IR-ZV: Infrarot-Zentralverriegelung = telecomandă cu infraroşu pentru închiderea centralizată

J

Jahreswagen, JW = maşină mai nouă de 12 luni
JAQ: Jaquard-Satin-Sitzbezüge = huse satin

K

K: Klimaanlage, halbautom., manuell = aer condiţionat semi-automat, manual
Kardanantrieb = transmisie cu cardan
Kat: Katalysator = catalizator
KDgepfl.: Kundendienstgepflegt = pregătită pentru vânzare
Ke: Klimaanlage, elektr. geregelt = instalaţie de climatizare controlată electric
Kettenantrieb = transmisie pe lanţ
Kickstarter = pornire manuală a motocicletei
Kind: integrierte Kindersitze = scaune integrate pentru copil
Klima: Klimaanlage = instalaţie de aer condiţionat
km (tkm): Kilometer (tausend Kilometer, 30tkm = 30.000 km)
kompl.: komplett = complet
Kopfst. hi: Kopfstützen hinten/vorne = tetiere spate/faţă
KRS: kurzer Radstand = poziţie scurtă a roţilor
KS: Kopfstützen = tetiere
Kundenauftrag = vânzare prin intermediar
KW: Kilowatt (1 KW = 1,359 cai putere)
Kupplungsschaden = ambreiaj defect

L

Ld.: Leder, Led. = piele
LHD: Left Hand Drive = volan pe stânga
Lima: Lichtmaschine = alternator
LLR: Lederlenkrad = volan în piele
LM: Leichtmetallfelgen = jante de aliaj
LMF: Leichtmetallfelgen = jante de aliaj
LRA: Laderaumabdeckung = prelată pentru portbagaj
LRS: langer Radstand = poziţie lungă a roţilor
Lsp: Lautsprecher = difuzor
Luftmassensensor=debitmetru


M

man.: manuell = manual
mech.: mechanisch = mecanic
m: mechanisch = mecanic
MA: Markise (Reisemobil) = rulotă
MAL: Mittelarmlehne = cotieră centrală
MEM: Memory = memorie
met: Metallic-Lackierung = metalizat
MFA: Multifunktionsanzeige = ecran multifuncţional
Motorschaden = motor avariat (trebuie precizată natura avariei şi daca masina poate circula/poate fi condusă)
MS: Matsch- und Schnee-Reifen = anvelope pentru noroi şi zăpadă
Mwst.awb.: Mehrwertsteuer ist ausweisbar = TVA deductibil (pentru ţări extracomunitare)

N

Navi: Navigationssystem = sistem de navigaţie
Neufahrzeug, Neuwagen = autoturism nou
Nettopreis = preţ net
Netz = plasă între habitaclu şi zona de bagaje
neuw.: neuwertig = ca nou
Niv.R., Niveau, Niveauregulierung = reglarea înălţimii
NP: Neupreis = preţ de nou
NR: Nichtraucherfahrzeug = maşină de nefumător
NS: Nebelscheinwerfer/ -schlussleuchte = proiectoare de ceaţă
NSL: Nebelschlussleuchte = proiectoare de ceaţă
NSW: Nebelscheinwerfer = proiectoare de ceaţă

P

Paket, Extras = opţiuni suplimentare
Partikelfilter, Dieselpartikelfilter, Rußpartikelfilter = sistem de filtrare a particulelor
PDC: Park Distance Control = sistem de asistenţă la parcare
perl: Perl-Effect-Lackierung = vopsea perlată
PF: Pollenfilter = filtru polen
PS: Pferdestärken (veraltet) = cai putere

Q

Quattro: Allradantrieb = transmisie integrală

R

R: Radio
R/C: Radio/Cassette
R/CD: Radio cu CD-Player
Radio/NAV, Radio mit Navigationssystem = aparat de radio cu navigaţie
RB: Rückbank = banchetă spate
RC: Cassetten-Radio = radiocasetofon
RC-Navi: Cassetten-Radio mit Navigationssystem = radiocasetofon
RD oder Rd.: Radio = radio
RDC oder Rd-Cass = radiocasetofon
RDS: Radio mit RDS = radio cu RDS
Re-Import = automobil reimportat în UE
Rel.: Reling = trapă
rest.: restauriert = restaurat
Restwert = valoare reziduală
Diebstahlbeschädigung. = avarie prin furt
RHD: Right Hand Drive, Lenkrad rechts = volan pe dreapta
Roadster = decapotabilă cu două locuri
RS: Regensensor = senzor de ploaie
Rußpartikelfilter, Partikelfilter = filtru de particule (i se mai spune DPF)

S

SA: Scheibenantenne = antenă instalată pe parbriz
SAS: Seitenaufprallschutz = protecţie laterală
SAT-Nav.: Navigationssystem = sistem de navigaţie
Schadstoffklasse = clasa de emisii (D1, D2, D3, D4, EURO1 – 5 sau hibrid )
Scheckheftgepflegt = maşină întreţinută în baza unui carnet service existent
SD: Schiebedach = trapă
Servo: Servolenkung = servodirecţie
SH: Standheizung = încălzire staţionară (sirocou)
Shadow: piese cromate pe lateral în culoarea maşinii
SHD: Stahlhubdach, Stahlhebedach = trapă metalică
SHZ, SiH, Sitzhzg.: Sitzheizung = încălzire în scaun
SIW: Stoßfänger in Wagenfarbe = bară în culoarea caroseriei
SKD: Stahlkurbeldach = trapă metalică acţionată cu manivelă
Skis.: Skisack = sac pentru schiuri
SoD: Sonnendach (Schiebedach) = trapă
SOe: elektr. Sonnenrollo hinten = rulou electric pentru lunetă
Softtop: Verdeck für Cabrio = prelată pentru decapotabilă
SpA: Sportausstattung = îmbunătăţiri sport
SperrDiff., Sperre, Sperrdifferential = diferenţial blocabil
SpF: Sportfahrwerk = suspensii sport
SpL: Sportlenkrad = volan sport
Spoiler = spoiler
SpS, Sp’sitze, Sportsitze = scaune sport
SR: Sommerreifen = anvelope de vară
SRA: Scheinwerfer-Reinigungsanlage = spălător de faruri
SSD: Stahlschiebedach = trapă metalică
SSHD: Stahlschiebehebedach = idem
ST: Servotronic = instalaţie servo
Standhzg., Standheizung = încălzire staţionară (sirocou)
Styling: Styling-Paket = pachet de tunning vizual
SV: Servolenkung = servo-direcţie
SWW: Scheinwerferwaschanlage = instalaţie de spălat farurile

T

Tageszulassung/Kurzzulassung = numere provizorii
Targa = Coupe cu plafon detaşabil
TD = Turbodiesel
TelVor: Telefonvorbereitung = pregătire pentru telefon, carkit
Tempomat: Geschwindigkeits-Regelanlage = regulator automat al vitezei
THER: Thermotronic = regulator de temperatură
tiefer: maşină cu gardă coborâtă
Tiptronic = transmisie automată
tkm = mii de kilometri
TL: Teil-Lederausstaung = tapiţerie parţială de piele
touring = break la BMW
trg.: türig, z.B. 3trg. = 3 uşi (2 uşi plus portbagaj)
Trittbr.: Trittbretter = extensie praguri exterioare, cromate sau in aluminiu (in mod normal se monteaza odata cu bullbar-ul)
TSN = tip de cheie
Turnier = break la Ford
TüV: Technischer Überwachungs-Verein = organismul german de verificare a calităţii (un fel de RAR pentru automobile)
TV/NAV: Navigationssystem mit Fernseher = navigaţie cu TV
TZ: Tageszulassung = înmatriculare temporară

U

U.-frei: unfallfrei = fără accident
U-KAT: ungeregelter Katalysator = catalizator neomologat
Unfallschaden/Unfallfahrzeug =maşină avariată prin accident

V

V (z.B. 16V) = valve
v. Pr.: von Privat = de la particular
v. WA: von Werksangehörigen = de fabrică
Van: Großraumlimousine = furgon
Variant = break la Volkswagen
VB: Verhandlungsbasis = negociabil
Vel.: Velours-Sitzbezüge = tapiţerie de velur
VFW: = autoturism de test-drive
VK: Verkaufstermin = rezervare
vL: verstellbare Lenksäule = volan reglabil
vo: vorn = faţă
Vollausstg.: Vollausstattung; alle Extras = full, toate opţiunile
VS: Verhandlungssache = negociere
vSi: Fahrersitz, höhenverstellbar = scaunul şoferului reglabil pe înălţime

W

WA: Werks-Angehörige = de la privat care lucrează la uzină
WDG, WD-Glas: Wärmedämmglas = geamuri atermice
WFS: Wegfahrsperre = închidere centralizată automată
WGA: Wertgutachten = certificat de valoare
Wind.: Windschott (Cabrio) = paravânt
Winter: Winterpaket = pachet de iarnă
Wi’reifen: Winterreifen = anvelope de iarnă
WiWa: Scheinwerferreinigungsanlage oder -waschanlage = spălător de faruri
WR: Winterreifen = anvelope de iarnă
WS: Wegfahrsperre = antifurt
WSG, WS-Glas: Wärmeschutzglas = geamuri atermice

X

Xen., Xenon = faruri cu xenon

Z

Zahnriemen gerissen/neu = curea de transmisie ruptă/nouă
ZI = instrumente de bord
ZSA: Zentral-Schmier-Anlage = instalaţie centrală de ungere
Zust.: Zustand = starea vehiculului
ZV: Zentralverriegelung = închidere centralizată
ZV/FB: Zentralverriegelung mit Fernbedienung = idem cu telecomandă
ZVFu: Zentralverriegelung mit Funk-Fernbedienung = idem plus sunet
ZVI: Zentralverriegelung mit Infrarot-Fernbedienung = idem cu infraroşu
ZVR: Zentralverriegelung = închidere centralizată
Zyl.: Zylinder = cilindru
Zylinderkopfdichtung defekt/neu = chiulasa defectă/nouă

Sursa: http://www.buhnici.ro/

sâmbătă, 19 decembrie 2009

Cum aduc ardelenii maşini din germania (mori de râs!!!)

Video şocant!!! Accident 2 politisti din Chisinau

Maşini noi şi second de la autohaus Sarbinowski Automobile din Hamburg

Dacă eşti în căutarea unei masini, ai ajuns la locul potrivit. Preţuri echitabile şi o consultare cu caracter personal sunt priorităţile autohausului Sarbinowski Automobile din orasul Hamburg.

Stocul autohausului Sarbinowski din Hamburg conţine mai mult de 120 de de masini noi sau folosite. Dacă eşti interesat de vre-o una din ele, pentru detalii îi poţi contacta prin telefon.
Pentru a alege masina dorita, intra pe adresa lor de interent: www.sarbi.de

Daca deja ti-ai ales masina de la Sarbinowski sau de la alt autohaus din Europa si nu are cine sa ti-o aduca acasa, da de stire la numarul de telefon 060128687, ti-o aducem acasa in siguranta si mai ales la un pret convenabil!

miercuri, 16 decembrie 2009

Peugeot Expert 1,9 D recent adus din Germania















Anul producerii: 11/1999

Tip de combustibil: Diesel

Kilometraj: 164 mii kilometri

ABS, Imobilaizer, Închidere centralizată,

Servodirecţie, Cuplaj de remorcă.

Maşina este devamată.

preţ negociabil 4200 de euro

telefon: 060128687