După ce Ford a început în 2010 să comercializeze modelul Explorer, în SUA, cu centuri de siguranţă pe spate cu airbag-uri integrate, acum şi Mercedes-Benz anunţă că acest tip de centură “va intra în producţia de serie pe un model de lux” al mărcii, fiind probabil vorba despre noa generaţie a limuzinei Clasa S, scrie hotnews.ro.
La fel ca şi la Ford, centurile de siguranţă cu airbag-uri sunt pentru locurile din spate. Ford a început să comercializeze maşini cu centuri de siguranţă cu airbag-uri în 2010 (opţional, pe modelul Explorer, în SUA – n.r.), iar din 2013 acest tip de centură se va găsi şi în dotarea noului Mondeo.
Mercedes-Benz spune că noul tip de centură cu airbag, denumit Beltbag, este mai sigur pentru ca zona de contact, în caz de accident, este mai mare (între corp şi centură), forţele impactului fiind distribuite pe o suprafaţă mai extinsă.
Pe lângă acest nou tip de centură de siguranţă cu airbag, Mercedes-Benz a anunţat în februarie 2012 şi introducerea în fabricaţie a unui nou sistem de prindere pentru centurile din spate, cu bride retractabile şi iluminate.
În SUA, centura de siguranţă cu airbag a fost montată în premieră în 2010 pe modelul Ford Explorer, ca dotare opţională, iar circa 40% dintre clienţii care au cumpărat acest automobil au ales şi noul tip de centuri spate. Ca şi în cazul airbag-urilor convenţionale, centurile de siguranţă cu airbag se declanşează complet în 40 milisecunde, când senzorii de impact detectează un accident. Centura de siguranţă cu airbag a fost prezentată de Ford sub forma de concept acum mai bine de zece ani, la Salonul Auto de la Detroit din 2001.
În cazul Mercedes-Benz, centura de siguranţă cu airbag a fost prezentată ca idee pe conceptul ESF (Experimental Safety Vehicle), în 2009.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu