Autostrada Sibiu – Pitești este prioritară, până în 2020, în varianta finală a MasterPlanului ce va fi retransmisa Comisiei Europene, potrivit Hotnews.ro. Aceasta este o veste bună și pentru locuitorii județului Alba care ar putea merge la Marea Neagră folosind doar autostrada. Pe locul doi, ca prioritate, se află autostrada Bacau – Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca – Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate.
Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.
Lista autostrazilor considerate prioritare pana in 2020
Astfel, dupa aplicarea recomandarilor Comisiei, pe primul loc apare de data aceasta autostrada Sibiu – Pitesti, drept prioritatea maxima, cu un punctaj de 112,2 puncte. Pe doi apare autostrada Bacau – Pascani (97,85 puncte), tronson ce inainte ocupa prima pozitie.
Rocada s-a facut dupa ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicarii criteriului de „missing link” (legatura lipsa). Astfel, Sibiu – Pitesti a primit un punctaj mai mare pentru ca reprezinta legatura lipsa in cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Pitesti – Bucuresti la un capat si A1 Sibiu – Deva la celalalt), in timp ce Bacau – Pascani e o legatura lipsa in cazul unor proiecte care inca nu au fost demarate.
In ce priveste celelalte proiecte, lista autostrazilor considerate prioritare in urmatorii 5-7 ani include: Sibiu – Brasov, Brasov – Ploiesti (include Comarnic-Brasov), Pitesti-Craiova, Targu Neamt – Pascani – Iasi si Bors – Suplacu de Barcau – Nadaselu (langa Cluj Napoca).
De remarcat ca, fata de varianta initiala, din Strategia de Implementare a disparut autostrada Brasov – Bacau ca prioritate pentru viitorul apropiat. Cat priveste drumurile expres, lista prioritatilor consemneaza proiecte care vizeaza in special Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau.
Drum expres pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau si extinderea la 4 benzi a Centurii Capitalei. Autostrada de centura (A0) pentru Bucuresti, lasata pentru dupa 2020.
In cazul centurii Capitalei, pana in 2020 eforturile se vor concentra pe largirea la 4 benzi a actualei Sosele, in special Centura Sud, iar din 2020 se va lua in calcul si realizarea autostrazii de centura A0 pe partea de Nord a Capitalei, unind A1, A3 si A2.
Proiectele rutiere pana in 2020 ajung la circa 12,6 miliarde de euro. Aproape 7 miliarde ar trebui sa vina din imprumuturi
In acest moment, Master Planul de Transport impreuna cu Strategia de Implementare e aproape finalizat, dupa ce a fost revizuit conform observatiilor CE, si este aproape gata de retransmis oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Totusi, pana la trimiterea sa la Bruxelles, e nevoie ca Ministerul Finantelor sa dea o aprobare esentiala pentru implementarea intregii strategii.
Sursa Hotnews.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu