sâmbătă, 15 decembrie 2012

Europa: Vânzările de automobile noi au scăzut la nivelul anului 1993



Vânzările de automobile noi din Europa au atins nivelul din 1993 în primele 11 luni ale anului, iar luna noiembrie a marcat scăderi pe majoritatea pieţelor, anunță la automarket.ro.

Potrivit datelor ACEA, citate de Automotive News, europenii au cumpărat doar 965.918 unităţi în luna noiembrie, înregistrând o scădere de zece procente faţă de luna noiembrie a anului trecut. Singura marcă de volum care a înregistrat o creştere a vânzărilor este Hyundai, ale căror vânzări au crescut cu 7 procente. Însă, marca soră a celor de la Hyundai, Kia, a înregistrat o scădere de 3.6 procente a vânzărilor în aceeaşi perioadă. Între timp, Renault a suferit cel mai mare declin de la un an la altul, înmatriculările Dacia şi Renault înregistrând la un loc o scădere de 27.4 procente în primele 11 luni ale lui 2012 în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Ford a avut o scădere a vânzărilor de 10.3 procente, pe când Grupul Fiat a avut o scădere de 12.8 procente. Volkswagen, cel mai mare constructor de automobile din Europa, a marcat o scădere de 2.5 procente la nivel de grup în noiembrie, pe când marca Volkswagen a înregistrat o scădere de 4.5 procente.

Cea mai mare piaţă auto din Europa rămâne Germania, cu toate că a înregistrat o scădere de 3.5 procente, iar locul doi îi aparţine acum pieţei din Regatul Unit. Pieţele din Franţa şi Spania au înregistrat scăderi de 19, respectiv 20 procente. Creşterea de 11 procente din luna noiembrie i-a ajutat pe englezi să depăşească Franţa la nivelul întregului an, alături de scăderile semnificative înregistrate de respectiva piaţă.

Niciun comentariu: