Analiza JATO Dynamics cu privire la evoluția pieței auto europene în primul trimestru al anului 2013 arată că Volkswagen Golf rămâne cel mai căutat vehicul, la mare distanță de ocupantul locului doi în clasamentul vânzărilor, Renault Clio, scrie capital.ro.
În perioada ianuarie – iunie 2013, europenii au înmatriculat 6,45 milioane de autoturisme, cu 6,7% mai puține decât în intervalul similar din 2012. Cele mai puternice piețe rămân cele din Germania (1,50 mil. unități), Marea Britanie (1,16 mil. unități), Franța (0,93 mil. unități), Italia (0,73 mil. unități) și Spania (0,39 mil. unități). Din nefericire, din acest Top 5, doar piața din Marea Britanie a raportat o creștere de 10%, celelalte patru înregistrând scăderi.
Cu vânzări de 809.486 unități - în scădere cu 7,7% - Volkswagen rămâne cea mai dorită marcă din Europa. Liderul clasamentului mărcilor este urmat, în ordine, de Ford (488.011 unități), Opel (437.112 unități), Renault (412.146 unități) și Peugeot (393.041 unități).
Cel mai căutat model rămâne Volkswagen Golf. A șaptea generație a hatchback-ului german a fost înmatriculată în primul semestru în 236.865 de exemplare, în scădere cu 1,3%. Pe locul secund în preferințele europenilor se află în acest an modelul Clio IV produs de francezii de la Renault. Acest vehicul a fost achiziționat de 153.997 de persoane, în creștere cu nu mai puțin de 17,8%. Pe locul trei în clasamentul modelelor se află Ford Fiesta cu 153.617 exemplare (-10,6%). Pe locurile următoare se află Volkswagen Polo, Peugeot 208, Opel Corsa, Ford Focus, Nissan Qashqai, Opel Astra și BMW Seria 3. În afara modelului Renault Clio, singurul vehicul ale cărui vânzări în Europa au crescut este BMW Seria 3 (+13,2%).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu