sâmbătă, 13 iunie 2015

STUDIU: Producătorii auto își sufocă clienții cu tehnologii inutile, pe care mulți nu știu să le folosească


Un studiu recent a arătat că producătorii auto oferă o mulțime de tehnologii și sisteme pe care clinții nu le folosesc sau de a căror existență nici nu știu, scrie automarket.ro

Tot mai mulți constructori sunt de părere că până la finalul acestui deceniu tehnologia din interiorul mașinilor va fi la fel de importantă ca resursele ascuns sub capotă. Nimic mai adevărat, însă clienții care își doresc multă tehnologie uită sau nu știu cum să o folosească.
Un studiu recent, publicat de către compania de consultanță auto SBD și cea de sondaje Nielsen, a demonstrat că producătorii introduc pe noile mașini tehnologii pe care clienții nu știu să le folosească sau despre a căror existență nu au aflat.
Studiul a adunat 14.000 de cumpărători de mașini noi și a fost desfășurat în intervalul aprilie-mai 2015. Aproximativ 43% din totalul celor intervievați au declarat că producătorii instalează prea multe sisteme de infotainment și că funcțiile oferite de acestea nu sunt neapărat utile.
Pe lista celor 42 de sisteme amintite de cei intervievați, cele mai slab cotate funcții au fost cea de apelare vocală, cea de conectare a telefonului mobil, aplicațiile sistemului multimedia sau panoul de instrumente care poate fi personalizat.
Printre elementele de infotainment pe care utilizatorii de mașini noi le ignoră cel mai des s-au numărat:

- Hard-disk-ul intern al sistemelor multimedia: asta pentru că majoritatea publicului își memorează melodiile preferate pe telefonul mobil, pe USB sau MP3 Player.
- CD player-ul: tot mai mulți constructori se întreabă dacă să le mai instaleze pe noile mașini.
- Serviciile de tip Concierge: acest serviciu nu a prins foarte bine atunci când utilizatorii au fost nevoiți să plătească pentru el. În cazul BMW Assist și Hyundai BlueLink a funcționat doar în perioada de gratuitate.
- Recunoașterea vocală: clienții preferă să folosească butoanele sau funcția tactilă pentru a evita bătăile de cap pe care le oferă sistemul de recunoaștere a vocii, de multe ori dus în eroare de o pronunție greșită sau prea rapidă a comenzilor.

Niciun comentariu: