Conceput imediat după ce al doilea război mondial a luat sfârşit, Mercedes-Benz Unimog este una din legendele vii din domeniul construcţiilor de maşini. Lansat în producţie în anul 1951, de-a lungul timpului, Unimog s-a impus pe toate continentele ca un vehicul utilitar desăvârşit, care în cei peste 60 ani de existenţă a fost produs în nu mai puţin de 380.000 de exemplare.
Dar de ce este atât de deosebit Unimogul? Lipsa unui design modern sugerează din start că Mercedes-Benz Unimog are o pasiune pentru misiunile extrem de dificile. Modelul dispune de un sistem de tracţiune avansat care are blocaje pentru diferenţialul faţă şi spate, cât şi o suspensie pe cadru dur pentru cele mai dificile terenuri.
Pentru situaţiile când aderenţa este minimă, Unimog este dotat cu un sistem central de umflare a roţilor. Datorită acestuia presiunea poate fi micşorată direct din cabină prin apăsarea unui buton, iar când aderenţa devine mai bună şi starea drumului o permite, conducătorul poate umfla înapoi roţile până la presiunea normală.
Cel mai puternic propulsor disponibil pe actuala gamă Unimog este turbo dieselul cu şase cilindri în linie ce produce 286 cai putere şi livrează un cuplu maxim senzaţional de 1.100 Nm. În rezultat, capacitatea de tractare este absolut uimitoare, modelul reuşind să mişte din loc greutăţi de peste 1.000 tone.
Mercedes-Benz a pregătit împreună cu atelierul de tuning Brabus o versiune specială Unimog Black Edition. Faţă de un model obişnuit Unimog U500, Black Edition dispune de scaune tapiţate cu piele, inserţii din carbon la interior, culoare exterioară neagră şi nu în ultimul rând este dotat şi cu sistemul Command preluat de pe limuzina Mercedes-Benz S-Class.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu