joi, 23 mai 2013

Millward Brown: Toyota este cel mai valoros brand auto din lume


Toyota a reuşit să depăşească BMW în clasamentul celor mai valoroase brand-uri realizat de Millward Brown. În ediţia 2012, BMW era cel mai valoros brand auto, dar ediţia 2013 a remarcat o creştere a celor de la Toyota în topul BrandZ Top 100 Cele mai valoroase mărci globalem scrie automarket.ro.


Potrivit companiei care a realizat studiul, Toyota a crescut pe fondul cererii ridicate de pe piaţa din China, unde sunt căutate modelele hibride şi SUV-urile. Scăderea de două procente a celor de la BMW este justificată de specialişti prin numărul mic de lansări de modele noi ale mărcii germane, explică Peter Walshe, global brand director la Millward Brown.

BMW a obţinut titlul de cel mai valoros brand auto în 2010 şi în 2012, în timp ce Toyota a obţinut prima poziţie în 2006, 2007, 2008, 2009 şi 2011. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere a valorii de 11 procente, în timp ce Audi a avut o creştere de 18 procente, cu toate că nu a intrat în primele 100 de mărci globale, notează AutomotiveNews citând realizatorii studiului. Piaţa auto din China continuă să fie un motiv de creştere pentru Audi, BMW şi Mercedes-Benz, clienţii înstăriţi de pe această piaţă preferând modelele premium ale trio-ului german.

În clasamentul general, Apple îşi păstrează poziţia de lider, în timp ce corporaţiile care urmează brand-ul din Coupertino şi-au schimbat între ele poziţiile. Este al treilea an consecutiv în care Apple este desemnat ca fiind cel mai valoros brand din lume, valoarea sa fiind în creştere faţă de anul precedent. Studiul Millward Brown se bazează pe interviuri realizate cu peste un milion de consumatori la nivel global şi pe o analiză a finanţelor şi afacerilor realizate de brand-urile respective folosind date publice obţinute de la Bloomberg şi Datamonitor.

Niciun comentariu: