sâmbătă, 4 februarie 2012

Cum să conduci pe timp de iarnă ca să-ţi fereşti maşina de accident


Iarna si-a intrat oficial in drepturi, iar in unele zone din tara deja a nins abundent, facand condusul o povara. Anvelopele de iarna, frana de motor si atentia sporita sunt doar cateva elemente indispensabile iarna, dar nu sunt suficiente. Mai jos poti citi cateva sfaturi in legatura cu sofatul pe timp de iarna, care te-ar putea salva de la o tamponare si de la a pierde timp si bani prin service-uri.


Indiferent daca ai echipat sau nu masina cu anvelope de iarna, verifica la o vulcanizare presiunea din fiecare pneu. O roata mai dezumflata decat alta accentueaza tendintele masinii sa derapeze in stanga sau in dreapta, mai ales pe asfalt alunecos. De asemenea, ai grija ca presiunea din fiecare roata sa fie un pic mai mica (de regula 0,1-0,2 atmosfere mai putin) fata de cat recomanda producatorul, deoarece rotile mai dezumflate au aderenta mai buna.

Chiar daca tu ai montat anvelope de iarna pe masina ta si poti opri repede, nu se stie niciodata cu ce viteza te va lovi masina din spate, care (poate) nu are cauciuri adaptate. Daca franezi din timp si pastrezi o distanta mare in raport cu masina din fata ta, il “obligi” pe soferul din spatele tau sa nu bruscheze masina lui si sansele unui impact scad.

Supravegherea permanenta a oglinzilor iti permite sa reglezi distanta fata de masina din spate. Suna ciudat, dar nu uita ca iarna este foarte important sa pastrezi distanta si in raport cu masina din spate si ca poti controla asta, chiar daca nu tine integral de tine.

Frana de motor (sau trecerea dintr-o treapta de viteza superioara intr-una inferioara) te ajuta sa incetinesti mai eficient iarna, dar nu te poate scapa de situatii limita. Prin urmare, este esential sa anticipezi ce se va intampla in urmatorii 50 de metri si incearca sa iei piciorul de pe acceleratie de indata ce constati ca trebuie sa incetinesti rapid sau sa opresti.

Nu te increde niciodata in materialul antiderapant imprastiat de autoritati! De cele mai dese ori imprastierea se face manual. Astfel, nisipul cu sare nu acopera toata suprafata pe care vei frana tu si te vei gasi in situatia in care rotile masinii tale vor traversa mici portiuni de gheata, facand franarea aproape la fel de dificila ca in cazul unui asfalt complet acoperit cu gheata.

Ia intotdeauna in calcul ca nu doar masinile aluneca si ca te poti trezi oricand cu un pieton cazut in fata masinii. Fii foarte atent in zonele intens circulate de pietoni, cum ar fi pietele si statiile mijloacelor de transport in comun.

Citeşte continuarea pe hotnews.ro

Niciun comentariu: