joi, 7 iunie 2012

Studiu: Mercedes-Benz bate Toyota şi Mitsubishi



Studiul JD Power desfăşurat în Germania în acest an a scos la iveală faptul că Mercedes-Benz este în topul satisfacţiei clienţilor. Marca germană este urmată de Toyota şi Mitsubishi. 

JD Power a publicat rezultatele unuia dintre cele mai importante studii ale satisfacţiei clienţilor: cel efectuat în Germania, cea mai importantă piaţă auto a Europei. Chestionarele au fost aplicate pe un eşantion de 14.296 de şoferi al căror automobil are în medie doi ani vechime.


Anul acesta, în topul celor mai apreciate mărci auto s-a situat Mercedes, cu un scor final de 824 de puncte şi performanţe bune la capitolul calitate, fiabilitate şi atracţia modelelor. Pe locul doi s-a clasat Toyota, care a adunat 808 puncte şi a consemnat laude în ceea ce priveşte costurile de întreţinere şi satisfacţia faţă de operaţiunile de service.

Surprinzător, pe locul trei s-a clasat Mitsubishi, cu cea mai bună evoluţie din întreg studiul comparativ cu anul trecut, când marca japoneză ocupa abia poziţia 25. Locul 4 le-a revenit celor de la Mazda, în vreme ce pe poziţia a cincea s-au clasat, la egalitate de puncte, Volkswagen şi BMW.

A-Klasse, C-Klasse şi E-Klasse au adus victoria Mercedes

Pentru ca Mercedes să obţină coroana au punctat trei modele reprezentative din Stuttgart. A- Klasse, C-Klasse şi E-Klasse au câştigat respectul celor mai mulţi clienţi în segmentul lor, aducând astfel victoria germanilor. Toyota a reuşit o clasare pe locul doi graţie performanţelor obţinute de Yaris în segmentul mic şi de Verso în cel al MPV-urilor. Printre ceilalţi câştigători s-au numărat Ford Ka, în segmentul mini, şi Mazda6 în segmentul mediu.

Evaluarea JD Power s-a desfăşurat, ca în fiecare an, după 67 de criterii, împărţite în patru grupe de satisfacţie. Prima a vizat nivelul de atracţie faţă de maşină (aprecierea performanţelor, a design-ului, a confortului şi a echipării) şi a avut cea mai mare pondere din rezultatul final, adică 27%. 

A doua grupă a inclus costurile de întreţinere (consumul de combustibil, asigurarea, cheltuielile de service şi reparaţie) cu o proporţie de 25, a treia grupă a inclus calitatea vehiculului şi fiabilitatea (24%), în vreme ce în a patra grupă a fost trecută satisfacţia serviciilor dealerilor.
Sursa: www.automarket.ro

Niciun comentariu: