Modelele mărcii Dacia sunt în scădere, în timp ce piaţa îşi revine. În România, cele mai vândute modele din anul trecut au fost Logan, Octavia şi Duster.
După primele 3 trimestre din anul trecut, ultima din listă fiind însă într-un declin vizibil, printr-o scădere de la 749 de maşini în iulie şi 532 de maşini în august la numai 192 de exemplare vândute în septembrie.De altfel, în cea de-a noua lună a anului Duster s-a aflat abia pe locul 6 în preferinţele publicului, pe locul 3 situându-se Renault Symbol. Plutonul următor de autoturisme este format din cele mai apreciate automobile compacte din Europa , respectiv VW Golf, Ford Focus şi Opel Astra, care după ce au oscilat în vânzări şi şi-au schimbat între ele locurile în acest an, şi-au consolidat poziţiile în faţa automobilelor de clasă B, Chevrolet Aveo, Opel Corsa, Skoda Fabia şi Dacia Sandero. Un alt grup compact, cu circa 1000 de automobile vândute în 9 luni, este format din alte competitoare de segment B, precum şi singurul sedan de clasă medie din partea superioară a clasamentului vânzărilor, VW Passat.
Mărcile care par a fi scăpat de criză, evident într-o măsură discretă, cu creşteri mici, sunt cele premium în primul rând, Audi, BMW şi Mercedes, dar mai ales Alfa Romeo, care are rezultate mai mari cu peste 300% faţă de luna septembrie a anului trecut, Mini, Nissan, Mitsubishi, Kia, Skoda şi Volkswagen. Toate au rezultate mai bune în septembrie, dar unele (Kia sau Skoda) înregistrează încă pierderi faţă de întreg anul trecut (9 luni).
Toate celelalte sunt încă pe minus, dar există speranţe ca ultimul trimestru să aducă unele ameliorări ale vânzărilor. Pe ansamblul întregii pieţe, scăderea rămâne mare, de circa 10%, dar o valoare uşor îmbunătăţită faţă de cea de la jumătatea anului. Dacia este una dintre mărcile care au tras în jos piaţa, din cauza scăderilor masive din Programul „Rabla”, program în care nu s-au mai înscris la fel de mulţi români ca anul trecut.
Sursa: www.sfin.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu